Köpvillkor
Betalning
Vi använder Worldline som samarbetspartner för onlinebetalningar. De är en av Europas största leverantörer när det gäller betalningar online. Worldline erbjuder en smidig checkout, där du använder bank-id för säker identifiering. Du kan välja att betala direkt, med kort eller faktura.
Betala direkt
Vi rekommenderar att du betalar köpet direkt med Swish. Det är också det vanligaste sättet att betala hos oss. Fler än 80% av våra kunder väljer detta betalsätt. För våra Nordiska kunder kan vi även erbjuda motsvarande dvs Vipps betalning i Norge och MobilePay för Danmark och Finland.
Kortbetalning
Om du betalar med kort görs en reservation av köpsumman vid köptillfället hos din bank. När varorna är packade och klara att skickas iväg dras beloppet från ditt konto.
Faktura
Om du bor i Sverige kan du också välja att betala mot Walley faktura. Walley är ett svenskt företag sprunget ur Collector Bank. De erbjuder betalning mot faktura (14 dagar) och även delbetalning. Observera att fakturan skickas digitalt till din e-postadress och förseningsavgiften är 135 kr.
Du kan logga in hos Walley eller använda deras app för att ha koll på dina fakturor. Villkor (pdf)
International orders
For international customers, we offer Card Payment, MobilePay or Vipps and 14 days return policy. Shipping cost is added, calculated by weight and visible in the checkout. Goods are shipped out within 5 working days.
If you live outside EU, we can arrange a Paypal invoice, contact us for more information.
Faktura special
Vill du beställa till en skola eller annan kommunal/statlig verksamhet? Vi erbjuder faktura på 30 dagar och möjlighet till olika faktura- och leveransadresser samt speciell märkning. För att göra det behöver du mejla din beställning till oss på info@fagert.se
Frakt
Kostnaden för emballage, packning och porto ingår i priset, för dig som bor i Sverige. Vi skickar dina mönster som brev för snabb leverans hem till din brevlåda.
Om du bor utomlands tillkommer en fraktavgift som beror på vikt. Du kan se fraktkostnaden för din order när du går vidare till kassan.
Leverans
Vi skickar med PostNord.
Dina varor levereras som brev (1-2 mönster) eller varubrev (över 250 g) och är oftast så litet att det levereras direkt i din brevlåda. Om brevet inte får plats i postlådan levereras det vid din dörr eller i en påse utanpå din postlåda. Du aviseras när leverans vid dörr eller i påse på lådan är utförd.
Vi skickar leveranser 3 gånger per vecka, i regel varje måndag, onsdag och fredag. Postnord tar några dagar på sig att leverera och du får ett mejl från oss dagen det överlämnats till Postnord.
Räkna med 3-5 arbetsdagars total leveranstid. Oftast levererar vi snabbt, vi har ca 3000 varor i lager. Kontakta oss gärna vid brådskande leveranser så kan vi kanske skynda på lite extra.
Under sommaren har vi begränsade öppettider vilket påverkar leveranstiden. Vi reserverar oss för att förseningar i leveransen kan uppstå pga PostNord. Numera delar Postnord ut varannan dag istället för varje dag, vilket påverkar leveranstiden.
Ångerrätt
Du har alltid rätt att ångra Ditt köp inom 14 dagar från det att du beställde. Varan skall vara oanvänd och oskadad, mönsterpåsen får ej vara öppnad. Vid retur eller byte av varor betalar du själv samtliga fraktkostnader. Kontakta oss gärna innan du skickar tillbaka något.
Ångerrätten gäller inte klippta metervaror och digitala produkter.
Reklamationer
Kontakta oss alltid om det är något fel på varan, så löser vi det på bästa sätt. Ditt köp regleras i Distansförsäljningslagen och Konsumentköplagen. Skulle du upptäcka ett fel på varan (t ex tryckfel) kan du reklamera det i 3 år från att du beställde.
Har du frågor är du hjärtligt välkommen att kontakta oss på info@fagert.se
Övrigt
Du handlar med ett aktiebolag vid namn AB fagertse. Svensk moms ingår i våra priser, om du bor i Norge handlar du momsfritt. Valuta på sajten är SEK.