FAQ

De vanligaste frågorna med svar

Mönstret jag vill beställa är tillfälligt slut på lager, hur lång tid tar det?

Beställ en bevakning så får du ett mail när varan kommit in igen. Om det finns hos leverantören tar det ca 1 vecka. Annars kan det ta 2-3 veckor.

Jag vill beställa ett mönster som inte finns på fagert.se, hur lång tid tar det?

Vi tar hem mönster från våra leverantörer, som vi inte själva har i lager. Om det finns hos leverantören tar det ungefär en vecka att få hem det. Maila oss en förfrågan. Vid direktimport utanför Europa kan det ta 2 veckor.

Jag har ingen e-postadress, kan jag beställa ändå?

Javisst, kontakta oss, så lägger vi upp din order.

Jag vet inte vilken storlek jag ska välja?

Läs mer om storlekar under Hjälpmenyn.

Jag kan inte välja den storleken som jag vill ha (den är grå:ad), vad ska jag göra?

Om någon storlek är slut i lager kan man inte välja den. Då får man vänta några dagar och se om lagret fylls på igen, eller maila mig så meddelar jag när det åter finns i lager. Om den inte kommer in kontakta oss, vi har inte alla storlekar i lager för alla varor.

Ingår sömsmån i mönstret?

Det är olika beroende på tillverkare. Läs mer under sömsmån under Hjälp-menyn.

Jag gjorde en beställning men fick ingen orderbekräftelse?

Om du inte fått någon orderbekräftelse, kontakta oss. Det kan vara så att din order inte gick igenom av någon anledning. Vi skickar alltid orderbekräftelse,  som ett kvitto på att vi tagit emot din beställning. Ibland hamnar orderbekräftelsen i skräpposten.  För att undvika detta problem i framtiden kan du leta upp mailet i skräpkorgen och markera det som "icke spam" och lägga till info@fagert.se som en kontakt.

Jag har beställt och betalat men inte fått någon leverans?

Om du inte har fått leverans efter en vecka efter att du beställt, kontakta oss så får vi undersöka vad som gått fel.

Är alltid mönsterdelarna utritade på papper i verklig storlek, när man köper ett mönster?

Ja, allt ska finnas utritat på papper, det finns undantagsfall då det handlar om kvadratiska former. Då kan det vara så att du får mäta ut direkt på tyget istället.

Har ni allt hemma?

Ja, det har vi, om en vara är slut på lagret går den inte att beställa. Detta för att kunna erbjuda snabb leverans.

Storleken på mönstret verkar inte stämma, det blir för stort/litet. Vad är fel?

Använd respektive tillverkares storleksguide för att hitta rätt storlek. Tänk på att sömsmån ingår på vissa mönster och måste läggas till på andra.  Tips! Jämför gärna mönstret med liknande plagg i rätt storlek innan du syr eller provsy i lakansväv för att vara säker.

Min kortbetalning går inte igenom, vad är felet?

Den vanligaste orsaken till problem med kortbetalning är att din bank har nekat affären. Den enda information vi får från banken är att betalning har avvisats. Vanliga orsaker till att kort betalning nekas:

- Det finns inte tillräckligt med pengar på kontot.

- Kreditgränsen har nåtts.

- Banken har tekniska problem.


Jag glömde skriva ordernummer och avsändare vid betalningen, vad händer?

Ingen fara, vi kan oftast se namnet ändå och på så sätt hitta din order.

Copyright © 2017 fagert.se